Inhoud

Grappig-Ernstig-Ontroerend-Simpel-Gewoon-Eigenzinnig-Vrolijk-Kwaad-Bewogen... kortom écht Bob's

Moeders kunnen mannen en romantiek missen...

Het is nu ook alweer 'wetenschappelijk' bewezen : het moederschap maakt vrouwen gelukkiger dan de romantiek met een partner.
Sterker nog; gaan shoppen en een lange babbel met een vriendin scoort zelfs hoger. Althans als we de hormoonanalyses van het knuffelhormoon oxytocine bij vrouwen mogen geloven.Dit hormoon zorgt voor een tevredenheids- of geluksgevoel en wordt ook ervaren bij een orgasme.

De Britse journaliste Suzanne Taylor liet vier dagen lang het niveau van dit hormoon oxytocine onderzoeken om te kijken wat haar gelukkig maakte. Ze ging in die tijd op date met een man, had een gezellige avond met haar dochter, plande een shoptripje en ging een avondje uit met een vriendin.
En wat bleek ?
Suzanne Taylor vertelt over haar verschillende activiteiten : 
"Tijdens mijn afspraakje met Marcus ging mijn hart sneller slaan, we hebben twee uur met elkaar geflirt. Mijn avondje met mijn 11-jarige dochter was rustig. We hebben samen naar een film gekeken en gesnoept. Als ze me vertelde dat ze me graag ziet, smolt ik vanbinnen. Mijn shoptripje was leuk, ik heb verschillende dingen gekocht en was opgewonden over mijn aankopen. Mijn avondje uit met een van mijn beste vriendinnen was ook een succes, achteraf voelde ik me helemaal warm vanbinnen."

De cijfers van de test vertellen over deze vier activiteiten :
"Uit het onderzoek bleek dat ik op mijn romantische afspraak 62 picogram/ml oxytocine in mijn bloed had, daarmee kwam deze activiteit op de laatste plaats, wat mij erg verraste. De shoptrip eindigde op de derde plaats met 88 picogram/ml, mijn avondje uit met mijn beste vriendin haalde 94 picogram/ml,  tijd met mijn dochter won met 115 picogram/ml."

Mannen, jullie zijn bij deze dus gewaarschuwd : je haalt het nooit van een moeder en kind en sterker nog je komt slechts op de vierde plaats !
Het voordeel van zulke tests is natuurlijk dat je je nu voortaan ook erachter kan verschuilen. Als je partner er over klaagt dat er te weinig romantiek is en dat er meer van je verwacht wordt, kan je altijd deze cijfers uit de kast halen.
Feit is natuurlijk dat de relatie moeder-kind een unieke en exclusieve relatie is, waar mannen nooit echt zullen kunnen invoelen hoe dat is of voelt.
Tenslotte komt dat mensenkind uit het eigen lichaam van die vrouw. Het wonder.
En de mannen ? Zij stonden erbij en keken er naar.
Dus, ook daar kan deze test nuttig zijn... Besef dus als man, dat je toch nooit hier tussen kan komen te staan. Aanvaard de unieke relatie en je eigen tweede- of derde- of vierde-rangorde...
En nog een andere bedenking...
Misschien zijn mannen dus wel romantischer in een relatie dan vrouwen ? Ook al wordt het omgekeerde beweerd ! 
We zullen het alleen maar weten als ook hun oxytocine, bij dezelfde activiteiten, wordt gemeten...
Benieuwd hoe dat zal uitpakken !?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten